HIGHER MAT CANELA Kód: HM-TAMCAN

80 Kč / ks 96,80 Kč včetně DPH
Skladem
pisoárové sítko - Higher Mat vůně SKOŘICE

Detailní popis produktu

pisoárové sítko - Higher Mat vůně SKOŘICE

Hřejivé tóny skořicové kůry s delikátní notou orientálních dřevin pro umocnění skořicového akordu. 5/5

O skořici

Řeklo by se, že její čas teprve přijde a že jsou zde jiné vůně, o kterých bychom si mohli povídat.

My si ale uděláme takového strýčka příhodu a povíme si o ní něco málo již nyní.

O kom je řeč?

O SKOŘICI, přeci.

A budete se hodně divit.

Vůně skořice se táhne lidskými dějinami stejně jako již zmiňované tzv. základní vůně, jakými jsou například levandule, vanilka atd., lidé tuto kůru skořicovníku využívali již ve staré Řecku (to byl skořicovník čínský, hrubší, červenější a s vyšší úrovní nahořklých vonných tónů). Vůně skořice je nejen příjemná ale z hlediska aroma-terapeutických účinků posiluje mysl, srdeční činnost, odstraňuje únavu... o těchto aspektech využití skořice lze si přečíst na mnoha specializovaných aroma-terapeutických stránkách a my si jich zatím nebudeme všímat.

Nás zajímá jiná vlastnost, kterou skořice nabízí a to z hlediska scent marketingu.

Jedna z olfaktometrických studií totiž přinesla velmi překvapivá zjištění.

Skořicová vůně totiž disponuje vlastnostmi, které ji předurčují pro využití v posílení prodeje.

Na tepelném vnímání prostoru se skořice umí podílet velmi významně a není náhoda, že ji používáme v chladných dnech a zimních měsících. Ale popořádku. Místnost, kde je 21°C bude vnímána jako teplejší s vůní skořice, aniž bychom přidali sebemenší stupínek teploty.

Zmiňovaná studie říká, že lidé vnímají (ať už vědomě nebo podprahově) vůni skořice v prostoru, jako velmi příjemnou, OVŠEM POZOR, prostor se nám zdá být plnější co do pocitu davu. Není to tak složité, jak to vypadá.

Skořice v prodejně jednoduše vyvolává pocity "součásti prostoru a všech, kdo v něm jsou", sociální plnosti - člověk tak ztrácí něco málo ze svého pocitu výjimečnosti a právě tento moment lze (a také se to děje) využít k nabídce produktu, kterým si zákazník tuto "ztrátu" kompenzuje.

Nevnímáme doslova pocity méněcennosti, ale v přítomnosti skořicové vůně se cítíme vřazeni do zástupu ostatních, cítíme se být více jeho součástí a tím logicky také vzhledem k lidské přirozenosti cítíme potřebu sami sebe zviditelnit, částečně se vydělit a cítit se výjimečnější, než jsou druzí.

Skořice nás vede ke koupi zboží, které považujeme za prestižnější.

A účinky skořice jdou ještě dál: zcela běžným jevem naší doby je s nadsázkou tzv. terapie nakupováním. Někteří z nás, zvlášť dámy, čas od času vyrazí za nákupem "něčeho", co jim zvedne náladu a udělá radost. Velmi zjednodušeně řečeno, jdou si do obchodu zvýšit hladinu dopaminu.

Ve chvíli, kdy v prodejně zavoní skořice, která mírně stlačí sebe-vnímání malinko dolů, vzniká již zmiňovaný efekt potřeby zvýšení prestiže.

Ukázkový příklad:
několik kamarádek si vyrazí odpoledne "zašopovat" J. Projdou různé obchody, vyzkouší tu halenku, tam svetr, ale jde jen o zábavu... ve chvíli, kdy do hry vstupuje vůně skořice, může se situace znatelně měnit. Řekněme, že si jedna dívka vyhlédne halenku, která nese značku světového výrobce a vlastnění této značky vyvolává pocit prestiže a výjimečnosti. A zde pracuje vůně skořice, která oslabuje vnímání sebe sama jako výjimečného a podněcuje potřebu zvýraznit se a dokázat i sám sobě svoji pozici na sociálním žebříčku.
A tak by byla velká náhoda, pokud by se halenka nakonec neobjevila u kasy a následně v papírové tašce s prestižním logem jejího výrobce. Může se snadno stát, že s vůní skořice v prodejně si podobnou halenku odnesou všechny kamarádky.

Skořice je pro scent marketing pravým požehnáním.

Někdo namítne, jaký vliv má skořice v pisoárovém sítku. Tam přeci nikdo nic nekupuje.

No ano, tam ne, ale dopad skořicové vůně nevyprchá z našich mozkových drah tak rychle, abychom neměli potřebu objednat u stolu láhev vína té nejlepší značky.

Sečteno podtrženo:
Některé vůně mohou mít vliv na to, co a kolik toho si koupíte.
Vůně skořice vás navíc může podnítit ke koupi "prestižnějšího zboží ".

-Olie-

Nezapomeňte, že skořice má velmi pozitivní vliv na paměťové procesy a velmi účinná je pro zvládání několika kognitivních úkolů najednou. Ale o těchto jejeích vlastnostech si povíme příště

Doplňkové parametry

Záruka: 1 rok

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní mohou vkládat příspěvky. Prosíme, přihlaste se nebo se registrujte .