STROMBOLI TURBO

Vše podléhá módě. 

   

   Není to tak dávno, co jsem psal, že módním trendům podléhají také vůně pro interiéry.
Je to tak.
   Módní vlny s sebou přinášejí (a také odnášejí) krátkodobé trendy vonných kompozic - nedávno ještě žvýkačkové hravé vůně jsou dnes už tak trochu mimo hlavní proud.

   Jistě, vliv má také roční období, ale i zde se najdou výjimky. Závěr minulého roku patřil červenému bobulovému ovoci s přídavkem frézií.

Inu módní vlna.


  Už jsme si říkali také o stálicích, které jsou pro určitá období typická, třeba skořice nebo vanilka.

   Já však dnes nechci hovořit o vonných trendech. Ne, dnes se chci zmínit o trendech ve způsobu podání vonných kompozic do prostoru.

   Nenechte se mýlit, i způsoby, jakými se vůně dostává do ovzduší podléhají módě.


   Před patnácti dvaceti lety se svět „krásně“ zbláznil do automatických dávkovačů vůní.

   Byla to doba vpravdě pionýrská, zvlášť u nás.
Na českém trhu kralovaly do té doby ruční domácí spreje s vůní citronu, jehličí a možná někdy květiny nebo zelené jablko. Šlo o výrobky, které kvalitou i složením, nebyly nijak nekvalitní, ale vzhledem k tomu, že se předpokládalo, že budou využívány jen na „zahlazení stop“ na WC, nikdo neočekával, že budou bůhví jak komplikované či složité. Koncentrace vonných složek ve směsi nepřevyšovala pět procent a zbytek byl alkohol, voda a hnací plyny.
Vůně vyznívaly uměle, ploše a stačilo minutku dvě – svěžest byla pryč a v místnosti zůstalo jen plastově páchnoucí cosi. Jak ale říkám, nikdo od těchto sprejů víc neočekával.


 Nástup vonných kompozic určených do interiérů, které si braly za cíl zpříjemnit pobyt na chodbách v halách atd., ovlivnit náladu či zbystřit pozornost … nástup těchto vůní byl grandiózní. Zanedlouho chtěl každý, aby mu voněly místnosti jako letní louky, mořské pobřeží, smyslné růže nebo čerstvě vyprané prádlo.
   Maně vzpomínám na kompozici Cap Horn, která patřila k jedné z nejprodávanějších vonných směsí na trhu. I pan prezident, když prodléval na letišti ve svém salonku, byl obklopen touto vůní. Mně připomínala pánskou kolínskou mého dědečka. Ale! To není podstatné!
Podstatné je to, že to byly sofistikované směsi, které tehdy frčely a každý je chtěl. Jak jsem se již zmínil, s těmito vůněmi přišly na řadu také dávkovače. A to teprve byla pecka.
Samo to začalo, samo to skončilo, samo to dávkovalo vůni a samo to také spočítalo, jak dlouho náplň vydrží, navíc to samo začalo pípat, že mu náplň, co nevidět dojde, nebo, že to má vybité baterie.

Byla to doba, kdy náš trh objevoval možnosti dosud nevídané, a tak přicházely a odcházely různé mašinky, které se lišily designem, barvou či funkcemi a protože „západní“ trh byl a je stále napřed, bylo pořád, co objevovat zkoušet, inovovat a využívat.

Jenže člověk je tvor věčně nespokojený. Vlna dávkovačů vůní opadla. Nastoupily sofistikované digitálně řízené stroje, které disponovaly mnoha programy, obsloužily celé obchodní domy přes klimatizační jednotky budov a malé dávkovače zůstaly viset na stěnách s prázdnými nádobkami a vybitými bateriemi, aby nakonec skončily na regálu ve skladu nebo v popelnici.

Pokrok nezastavíš.

   Ouha. Někde se ale asi stala chyba. Někde se něco zadrhává a v soukolí to začíná skřípat. Copak?
Uniformita jednotné vůně v obchodním centru nás začíná nudit. Chceme se odlišit. Všechny kanceláře v budově voní ráno po květinách v poledne do citrusova, abychom po obědě nespali, a k večeru budovu plní cedrový háj. Geniální, promyšlené … a otravné.
   Všichni to tak máme. Jsme věčně nespokojení, a tak se objevují v místnostech zakázané vonné svíčky nevalné kvality, ve zvlhčovačích se sem tam objeví pár kapek esenciálního oleje … jednoduše je to o změně.

  O změně a touze řídit a ovlivňovat své bezprostřední okolí tak, abychom se v něm cítili dobře MY.

Co to s sebou nese?

  Odpověď se nabízí sama, kdybychom tyto potřeby neměli, nebyla by stále na větším vzestupu poptávka po lokáních vonných osvěžovačích vzduchu. 

Proto jsme zařadili do sortimentu vonná sprejová "děla" STROMBOLI TURBO, která jediným stlačením změní během vteřin atmosféru.

 

 Snímek9

 

 

Snímek1

Snímek4

Snímek2